Básničky o zvířátkách

25.04.2013 13:44

Žába

Žába skáče po blátě,

koupíme jí na gatě.

Na jaké? Na jaké?

Na zelené strakaté.

 

Žába

Žába leze po žebříku,

natahuje elektriku.

Nejde to, nejde to.

Necháme to na léto.

 

Žabák

Houpy, houpy, houpy,

co si žabák koupí.

On si koupí za kačku,

velikánskou klouzačku.

 

Kuře

Kuře dělá zob zob zob,

vrabec skáče hop hop hop.

Datel dělá ťuk ťuk ťuk

a už tiše, pššš, ani muk.

 

Zajíc

Zajíc jednou, dvakrát dupne,

do své jamky hupne.

A co dělá v té jamce?

Přitulí se k mamce.

 

Koník

Nasedneme na koníčka, 

pojedeme do políčka.

Pojedeme do polí,

když spadneme, nic nebolí.

 

Kočky

Kočky chodí tuze tiše,

tlapky mají jako z plyše.

Tiše myšky ššš, 

ať vás kočky neslyší.

 

Naše kočka strakatá

Naše kočka strakatá

měla čtyři koťata.

První mňouká, druhé přede,

třetí spinkat nedovede.

A to čtvrté prská,

ocáskem si mrská.

 

Kos

Já jsem kos,

ty jsi kos.

Já mám hladkou,

ty máš hladkou.

Já mám sladkou,

ty máš sladkou.